10 praktických rad, které vám pomohou otevřít úspěšný salon

I když za sebou máte roky zkušeností jako masérka, kosmetička nebo třeba kadeřník, otevření vlastního salonu je podnikání jako každé jiné. Aby se k vám klienti vraceli, musíte nabídnout profesionální služby, vytvořit příjemné prostředí a myslet na detaily.

Proto přinášíme 10 praktických rad, jež byste si měli osvojit už ve chvíli, kdy o otevření vlastního beauty salonu uvažujete.

Odborníci a beauty profesionálové radí:

1) Peníze nemějte na prvním místě

Pokud je vaším primárním záměrem vydělat balík peněz, zvažte podnikání v jiném oboru. Kosmetické nebo masérské salóny totiž poskytují služby, a proto je důležité, aby vás práce bavila. Zkuste si teď položit ruku na srdce a odpovědět upřímně na otázku: Proč chcete mít vlastní studio? Pokud vás vaše odpověď motivuje a jste rozhodnuti začít, nebojte se, s pílí a snahou přijdou i peníze. Úspěšný salon vás uživí velmi dobře.

2) Vytvořte příjemný salon

PopisVe chvíli, kdy hledáte prostory pro salon, mějte na mysli estetiku. Do beauty studia si klienti chodí odpočinout. Už od dveří by na ně měla dýchnout pohoda. Vsaďte na maličkosti, například výmalbu, světlo, svíčky nebo vůně, které pobyt u vás zpříjemní. Pokud je to možné, najměte si profesionální návrhářku interiérů. Je to invesice, která se vyplatí.

3) Budujte vztah s klienty

O tom, zda se k vám klienti budou vracet, rozhodnou hlavně jejich pocity. S jakými emocemi k vám vstupují a s jakými odcházejí? Cítí se lépe? Buďte příjemní a autentičtí. Vyciťte, zda si klientka přišla i popovídat, nebo chce jen zavřít oči a nechat se v klidu hýčkat.

4) Usnadněte objednání do salonu

Volají vám klienti, ale vy máte ruce mokré od šamponu a nemůžete zvednout telefon? Nestresujte se a nepřicházejte o objednávky, protože se vám nikdo nedovolá! Usnadněte zákazníkům objednání. Vyzkoušejte on-line objednávkový systém, který má i další bonusy, než je úspora času.

5) Nepodceňujte marketing a propagaci

I sebeúspěšnější a sebevětší firmy vědí, že marketing je důležitý. Budujte proto systematicky jméno svého salonu. Standardem by měla být webová prezentace (například k on-line objednávkovému sytému myFox ji dostanete jen za drobný příplatek). Důležité je i kvalitní a vypovídající logo (grafici vám ho vytvoří za 3 až 5 tisíc korun). Pracujte rovněž s Instagramem a Facebookem.

6) Buďte moderním salonem

PopisNikdo se nebude rád vracet do místa, které jako by uvízlo v devadesátkách. Buďte otevření novinkám. Vsaďte na kvalitní služby a profesionální přístup. I v tom vám pomůže on-line systém myFox. Velkou výhodou je úspora času, protože máte k dispozici statistiky (například finanční) nebo přehlednou databázi klientů.

7) Vsaďte na osobní přístup

Pokud zákaznici přivítáte otázkou: „Co jsme to dělali minule?“, pouze ukážete na svoji neprofesionalitu. V databázi myFox si snadno vyhledáte informace v elektronické kartotéce a před příchodem klientky si ověříte, zda k vám chodí na mikromasáž očního okolí nebo celého obličeje.

8) Dávejte smysluplné bonusy

Slevy mohou snižovat hodnotu vaší práce. Místo nich nabídněte zákaznicím a zákazníkům bonusy – třeba poukaz na novou službu, již zavádíte.

9) Inspirujte se u ostatních salonů

Než svůj nový salon otevřete, udělejte si průzkum trhu. Jednoduše obejděte beauty studia ve vašem okolí. Vžijte se do role zákaznice. Co se vám líbilo a co ne? Čemu se ve svém salonu chcete vyhnout? A co na vás naopak zapůsobilo? Až svůj salon otevřete, nepřestávejte s inovacemi a snažte se z něj postupně vybudovat opravdový salon snů. K cíli dojde jen ten, kdo ví, kam jde.

10) Vzdělávejte se a udržujte dobrou energii

Vzdělání je pro dlouhodobý úspěch důležité v každém oboru. Proto ho nepodceňujte. I když peníze nejsou na prvním místě, hlídejte si ekonomické statistiky (téměř samo to jde v on-line systému my Fox).

A nezapomeňte se radovat ze své práce!

myFox je skvělá aplikace, která se opravdu vyplatí, vyzkoušejte si ho zcela bez závazků a zdarma!