Zákaznice si objednávání přes aplikaci myFox pochvalují, říká kosmetička Tereza Vlasáková

Popis Když se majitelka Salonu Teresis a kosmetička Tereza Vlasáková vrátila po mateřské do práce, hledala nové impulsy. Ve svém kosmetickém salonu v srdci Prahy zavedla on-line rezervační systém. „Přes prvotní rozpaky jsem si na novinku rychle zvykla. A nejvíce si ji pochvalují mé zákaznice. Dokonce mi myFox přinesl nové klientky – prostě si salon našly na webu a hned se objednaly,“ říká v rozhovoru.

Vím, že jste k aplikaci myFox, která umožňuje objednat se přes web nebo mobil, byla na počátku trochu skeptická?

To je pravda. Neuměla jsem si představit, že se klientky nebudou objednávat přes recepci nebo přímo u mě. Jsem trošku staromilec, mám ráda papírový diář a kontakt s lidmi. A tak jsem si říkala, zda novinku vůbec využiju, zda mi pomůže. Klientky se ke mně objednávaly různě – třeba hned ke konci procedury na nový termíny, posílaly mi SMS zprávy, telefonovaly.

Co váš pohled změnilo? A proč jste se pro aplikaci nakonec rozhodla?

Hledala jsem nový impuls. Vracela jsem se po mateřské do práce a říkala jsem si, že bych měla jít s dobou. Zavedení on-line rezervací byl nenápadný krok, ale dámy si ho velmi pochvalují. Líbí se jim, že jsme moderní salon, kam se mohou objednat během chvilky přes mobilní telefon. Že jsem se rozhodla dobře, mi potvrdily pochvalné e-maily od zákaznic. Líbí se jim například potvrzovací SMS zprávy, které po rezervaci dostanou. Nový systém potěšil nejen stávající zákaznice, ale přinesl mi i nové klientky – hledaly kosmetický salon na Praze 1, vyběhly jim mé webovky a hned se objednaly, aniž by musely volat.

Šetří vám aplikace čas?

Bezpochyby. Na začátku mě ale trochu času stála. Zpočátku jsem si prostě musela sednout a naťukat do ní všechny informace. Bavilo mě to. Vlastně mě vtáhla a pohltila. Chtěla jsem mít vše nastavené perfektně, včetně diáře, který je potřeba ohlídat, aby byl včas aktualizovaný. Když si potřebuju některý den vyhradit pro sebe, prostě není pro objednání volný. Pomáhá mi to lépe si organizovat i vlastní čas.

Jsou ještě nějaké další výhody, které na aplikaci vidíte?

Pomáhá mi s administrativou a s účetnictvím. Díky aplikaci jsem se konečně odhodlala přijímat platební karty, čemuž jsem se dlouho bránila. Nedovedla jsem si představit, že to může být tak jednoduché a přehledné. Na konci měsíce si vygenerujete podklady pro účetnictví a je to. Přesně vidíte, kdo platil kartou a kdo hotově. Report pohodlně vytisknu a předám účetní.

Navíc myFox je předpřipravený pro EET.

To je pravda. A s ohledem na to se mi ulevilo, protože pokud bude EET pro naše služby zavedené, nebude mě obtěžovat, nebudu se ho obávat. Zároveň si můžu v systému evidovat kosmetické produkty – jejich prodej je nedílnou součástí mých služeb.

Salon Teresis Využíváte i kartotéku, kam si můžete zapsat, na jaké procedury k vám klientky chodí?

Ano. Vždy jsem si psala poznámky. Pokud máte několik zákazníků, ještě si vše zapamatujete, ale jak přibývají a obměňují se, je to pořád těžší. Pro klientky je příjemné, že vím, na co ke mně chodí, co jsme dělaly minule. Připadají si opečovávané. Slovo individuální péče tak nabývá skutečných rozměrů.

Snížil se díky myFox i počet klientek, které na objednání zapomněly?

Neměla jsem s tím tak velký problém. Zapomnětlivějším zákaznicím jsem posílala SMS zprávy. Občas některá nepřišla, ale nebylo to tak hrozné. Teď vše běží velmi dobře. A vidím, že díky aplikace se mi klientky včas ozvou, pokud nemohou přijít. Nepíšou mi na poslední chvíli jako dřív, takže termín můžu nabídnout někomu jinému, a to je skvělé.

Jak dlouho v oboru pracujete? Z nadšení ve vašem hlase je cítit, že děláte svoji práci ráda.

Od roku 2003 působím jako vizážistka. V oboru kosmetiky pracuji devátým rokem a před pěti lety jsem si otevřela vlastní salon.

Vzděláváte se?

Ano. To musím. Kosmetika je velmi proměnlivý obor. Pořád se děje něco nového. Proto pravidelně chodím na semináře, jednou nebo dvakrát do roka se účastním větších akcí nebo školení. Nechci ustrnout a také zákaznicím chci nabídnout novinky, protože o ně opravdu stojí.

Jaké jsou teď trendy v kosmetice?

Stále více v péči o pleť promlouvají přístroje, třeba ultrazvukové špachtle nebo lasery jsou už standardem. Klientky se zajímají o to, zda jsou výrobky bio a bez chemických látek. Chtějí, aby byly šetrné nejen k jejich pleti, ale také k životnímu prostředí a k rukám kosmetičky. Líbí se jim, když je péče smysluplná. Ženy také chtějí, aby domácí péče o pleť byla účinná, ale zároveň jednoduchá a nezabrala jim příliš času.

Dávají si Češky víc záležet na tom, jak vypadají? Starají se o sebe?

Určitě ano. Péče o zevnějšek je pro většinu žen a dívek důležitá. Pod vlivem reklamy ale mohou někdy sáhnout po nevhodných produktech. Nemyslím to tak, že by byl samotný přípravek špatný, jen nemusí být vhodný pro jejich pleť. Proto je lepší se vždy poradit s kosmetičkou.

Salon Teresis
Soukenická 8, Praha 1, 110 00
www.salonteresis.cz

myFox je skvělá aplikace, která se opravdu vyplatí, vyzkoušejte si ho zcela bez závazků a zdarma!