Budoucnost salonů, aneb 5 kroků po nouzovém stavu

Salony krásy jsou oblastí velmi zasaženou opatřeními, které musela učinit vláda ke zmírnění následků epidemie koronaviru COVID-19. V rámci těchto opatření došlo mimo jiné k uzavření kosmetických, kadeřnických a dalších salonů. Situace je to velmi nepříjemná, s citelnými ekonomickými dopady a pro řadu profesionálek také nezvyklá – najednou mají volný čas a možnost řešit věci, na které při běžném pracovním tempu prostor nezbývá. Jak tedy tento vynucený “oddechový čas” využít co nejlépe a jak se připravit na období po nouzovém stavu?

1) Všechno se přesouvá online!

Popis Výrazným efektem karantény a uzavření řady provozů je mohutný růst online prodejů, eshopů a všech podobných služeb. Vyřizovat věci přes internet se stalo zcela běžnou věcí a součástí každodenního života. Salony, které dosud váhaly se zavedením online rezervací, by měly na tento trend zareagovat. Až se situace začne vracet k normálu, ušetří mnoho času s vyřizováním hovorů. Objednávat se online je pro vaše klientky zcela normální a také velmi pohodlné. Pro online rezervace potřebujete jen myFox a webovou nebo Facebookovou stránku.

2) Čas jsou peníze

To není nic nového, ale s vynucenou pauzou si to podnikatelé a OSVČ znovu připomínají. Po ukončení omezení se dá očekávat velké množství telefonních hovorů a zpráv, klientky se budou snažit rychle objednávat a obsazovat termíny, jak ale zvládnout tento nápor co nejefektivněji bez recepční a ještě mít čas na práci? Odpovědí je opět využití moderní technologie – online rezervace šetří čas, automatické SMS připomínky rezervací šetří čas, pořádek v kalendáři šetří čas, zkrátka myFox šetří váš čas :-)

Zde je ukázka online rezervace do salonu z pohledu klientky: https://salonkristyna.snippet.myfox.cz/

3) Dobrá zpráva – na službách péče o tělo klientky nešetří ani v době krize

Karanténa a nouzový stav si nepochybně vyžádá daň v podobě hospodářského poklesu. Jak velká krize nás čeká se těžko odhaduje, ale dobrou zprávou, potvrzenou v období krize v roce 2008 je, že ženy hledají úspory jinde. Nechtějí šetřit na svém vzhledu a službách, které jsou pro ně velmi důležité, jako je kosmetika, kadeřnictví, péče o nehty a zdraví. Budujte si osobní vztahy se svými klientkami a například používejte poznámky v kartotéce myFoxu.

4) Inovujte, vylepšujte

Popis Čas, který nyní máte, můžete využít také k vylepšení dojmu, jaký váš salon v klientech zanechá. Zejména tam, kde jsou cílovou skupinou ženy jsou nesmírně důležité emoce. Rozhlédněte se po svém salonu, nadechněte se a vnímejte…! Je interiér příjemný? Působí profesionálně, šlo by něco vylepšit? Zamyslete se nad barvami, doplňky, vůněmi apod. A pokud se pustíte do změn, počítejte rovnou s nutností zakomponovat do budoucna také technologie. Krokem, který není složitý a navíc vám zvýší tržby je například zavedení platebního terminálu na karty. MyFox je propojený s terminálem SumUp. Myslete na to, že platba kartou klientky “bolí” mnohem méně, než vydávat hotovost. Zavedení EET se také nakonec asi nevyhnete, budete tedy potřebovat nějaké místečko na malou tiskárnu.

5) Pracujte efektivně

Během vynuceného volna si mnozí uvědomili, že nejen prací živ je člověk. Že je důležité mít čas také na sebe, rodinu a zdraví. V běžné každodenní rutině se těžko hledá čas a chuť zkoušet nové věci. Nyní ale ten čas máte, vzdělávejte se, hledejte nové efektivnější postupy ve svém oboru. Pokud jste to ještě neudělali, vyzkoušejte aplikaci myFox, je to chytrý pomocník do vašeho mobilu se kterým budete mít svůj salon pořád po ruce.

Každá krize má na konci vítěze a poražené. Držíme palce a přejeme, ať je Váš salon v té první skupině!

myFox je skvělá aplikace, která se opravdu vyplatí, vyzkoušejte si ho zcela bez závazků a zdarma!